نمره صفر خراسانی‌ها در ادوار المپیک! تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و فرانسه در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ | نبرد غول‌کش‌ها دادکان گزینه جدید وزارت ورزش در کابینه احتمالی پزشکیان؟ خاطره تلخ هلند از انگلیس در جام ملت‌ها| سه تفنگدار لاله‌های نارنجی را پرپر کردند خاطرات حاضران در نیمه نهایی یورو از جدال با ایران دیدار اسپانیا و فرانسه در شهر خاطره انگیز برای ایرانی‌ها کناره‌گیری دو ملی‌پوش از ماجرای بیرانوند | دعوای او و پرسپولیس به ما ربطی ندارد سید حسین حسینی، تنها در کمپ حجازی کنعانی‌زادگان نمی‌تواند از پرسپولیس جدا شود سخنگوی فدراسیون فوتبال: از برنامه VAR عقب هستیم شوک به استقلال | احتمالا پنجره نقل و انتقالات آبی‌پوشان بسته خواهد شد! تکلیف پرسپولیس و رامین رضاییان روشن شد ادامه اردوهای ملی بازیکنان مشهدی در آستانه پارالمپیک پاریس | شاهی، رضایی، بابادی به خط شدند درویش: اسماعیلی فر می‌خواست برگردد تفتیان: ۹۰ درصد برای المپیک آماده ام کاپیتان استقلال جانشین بیرانوند می‌شود؟ لیموچی – پرسپولیس؛ در انتظار یک امضا
سرخط خبرها

اوج رضایتمندی از تمرینات ولسلی ننک| بیرانوند به اوج برمی‌گردد؟

  • کد خبر: ۱۱۷۵۶۴
  • ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
اوج رضایتمندی از تمرینات ولسلی ننک| بیرانوند به اوج برمی‌گردد؟
ولسلی ننک، مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس این روز‌ها بیش از همه مربیان پرسپولیس نگاه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرده است. او برخلاف فنایی هرگز مربی اخمویی نیست.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، ولسلی ننکا مربی تنومند سیه چرده برزیلی این روز‌ها نگاه‌ها را در تمرین پرسپولیس به خود خیره کرده است. ولسلی برخلاف داود فنایی که بیشتر اخمو بود و غران، بسیار گرم و صمیمی است. البته هنوز یک ماه نیست که این مربی برزیلی آمده و شاید برای قضاوت در موردش زود باشد، اما آنچه اهمیت دارد رضایت گلر‌های پرسپولیس از کار کردن زیر نظر اوست.
اگر بخواهید تمرینات او را با تمرینات داود فنایی مقایسه کنید شاید بتوان گفت تمرینات فنایی بانمک‌تر و جذاب‌تر بود چرا که بعضاً او آیتم‌هایی برای تمرین طراحی می‌کرد که مشخص بود از فیلم‌های تمرینی مربیان خارجی یا شبکه‌های اجتماعی برداشت کرده است. مثلاً فنایی روی یک سفره بزرگ آب می‌ریخت و گلر‌ها روی سفره شیرجه می‌زدند و صحنه‌های جذابی رقم می‌خورد، اما ولسلی کلاً روی شوت تأکید دارد.
برخلاف فنایی که چندان به گلر‌ها شوت نمی‌زد، ولسلی مدام شوت می‌زند و با شوت‌هایش گلر‌ها را به چالش می‌کشد. نکته مهم و بارز متد تمرینی این مربی برزیلی آنجاست که او با اپلیکیشن گلرهایش را تمرین می‌دهد. او یک دوربین کوچک را روی سه پایه کار گذاشته و در محل تمرین گلر‌ها نصب می‌کند، بعد به گلر‌ها برنامه تمرینی می‌دهد و وقتی از آن‌ها تأیید می‌گیرد و زمانی که گلر‌ها آیتم را کاملاً متوجه شدند، تمرین را برگزار می‌کند.
اما آنچه باعث شده این مسائل بیشتر به چشم بیاید جو خوبی است که در تمرین گلر‌های پرسپولیس دیده می‌شد. در زمان مربیگری داود فنایی او بشدت روی کار گلر‌ها سختگیری می‌کرد و اجازه تکان خوردن به آن‌ها نمی‌داد. در زمان‌هایی هم که پرسپولیس می‌باخت یا گلر‌ها گل بد می‌خوردند این سختگیری‌ها بیشتر می‌شد و اصلاً نمی‌شد طرف فنایی رفت. معمولاً در زمان تمرین گلر‌های پرسپولیس حتی نزدیکان تیم هم اجازه صحبت با آن‌ها را نداشتند یا به سختی کلامی از آن‌ها می‌شنیدند، اما الان اوضاع کاملاً فرق کرده است.
در نقطه مقابل فنایی، ولسلی ننکا مرد پر حرارت و پرجنب و جوشی است. او هم با گلر‌ها شوخی می‌کند و هم حواسش به اطراف تمرین و حضور عکاسان و خبرنگاران و حتی هواداران است، اما در عین حال در زمان انجام تمرین کارش را هم بسیار جدی می‌گیرد.
یکی از مشکلات بزرگ داود فنایی این بود که او بعضاً سختگیری به گلر‌ها را با تخریب شخصیت آن‌ها همراه می‌کرد و مثلاً می‌گفت این گلر‌ها قدر تمرینات سطح بالای او را نمی‌دانند یا با صدای بلند به گل‌های خورده و ضعف‌های بزرگ‌شان اشاره می‌کرد و حتی بعضاً می‌گفت نباید از آن‌ها عکسی گرفته شود. البته فنایی در سال نخست همکاری با حامد لک از این مشکلات نداشت و لک هم بهترین عملکرد را به جا گذاشت، اما بعداً با او به مشکل خورد و نتوانست شرایط لک را به گذشته برگرداند.
ولسلی فعلاً فقط اخلاق خوبش را رو کرده و در کار تمرین هم جدی است، اما شرایط روحی گلر‌های پرسپولیس فوق‌العاده به نظر می‌رسد و آن‌ها در جوی لذتبخش تمرین می‌کنند. رابطه گوهری با بیرانوند هم بسیار خوب است و گلر جوان تیم هم با امیدواری تمرین می‌کند. البته در دوره مربیگری فنایی هم برخلاف آنچه گفته می‌شد گوهری و لک با هم قهر نبودند، اما ارتباط خوبی بین‌شان برقرار نبود چرا که اصولاً تمرین گلر‌ها در فضای سرد و سختی برگزار می‌شد که آن‌ها قدرت ارتباط گرفتن با هم را نداشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->